Debreceni Vörösmarty Mihály  Általános Iskola története, főbb eseményei

1983/84           
tanévben a Margit téri 2. sz. Általános Iskola néven indultunk ének-zene és német nyelv tagozatos oktatással

1984              
 Az elsõ Év végi hangverseny indulása
 Az elsõ Éneklõ Ifjúság
 Egyetemi és fõiskolai hallgatók fogadásának kezdete

1986               
NYIK bázisiskola

1988/89          
Német nyelv tanítás tagozatos szinten az orosz mellé belépett

1990-1993       
Kapcsolat egy schwertbergi (felsõ-ausztriai) általános iskolával

1991           
Alsós iskolaújság indítása
Szorobán használatának bevezetése

1992            
Átköltöztünk a jelenlegi új épületbe, s
Angyalföld Téri II. számú Átalános Iskolaként  folytattuk a munkát.
Hangszeroktatás bevezetése
Ugvári kórus látogatása, testvériskolai kapcsolat

1992/93        
Elkezdõdött a Kodály-Orff módszer oktatása

1994          
Az iskola felvette Vörösmarty Mihály nevét
Emelt szintû rajz, testnevelés és néptánc-oktatás, valamint számítástechnika oktatás

1995-tõl         
Vörösmarty Napok rendezvénysorozata
(évente megrendezett  iskolai, megyei és városi vetélkedõk)          
        
1996             
Iskolamúzeum létrehozása
Az iskolai kórus rádiófelvétele
Részvétel az I. Országos Gyermekmûvészeti és Nemzetiségi Fesztiválon, Budapesten

1997
Iskolai könyvtár kialakítása
Kapcsolat az erlageni (Németország) Ernst-Penzoldt Huptschulle-val, diákcsere program
I. Karácsonyi koncert az István király téri Református Templomban

1998               
Városi fogászati verseny megrendezése minden évben
 
1999              
Az iskola 15 éves fennállásának megünneplése a MÁV Jármûjavító Színháztermében

2000               
Hajdú-Bihar megyei Népdaléneklési Verseny megrendezése
Staatliche Fachoberschule und Berufsschule tanulóival szakmai nap
Iskolarádió elindítása
Iskolaújság elindítása

2001               
Észak-kelet  magyarországi regionális népdaléneklési verseny  megrendezése
Vörösmarty Diáksport Szövetség megalakulása
Nemzetközi Kórusverseny, Budapest
A kórus CD felvétele
A kassai Csengettyű kórus és a zselizi Franz Schubert Gyermekkart fogadtuk

2002             
Közös koncert a debreceni Bányai Júlia Általános Iskoláva nemzetközi kórusversen, Olmuc
CD felvétel
Testvériskolai kapcsolat a kassai Csengettyű kórussal
Nyílt napok, műsorok, rendezvények indítása leendő elsős tanulóknak

2003            
Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Alapfokú Mûvészetoktatási Intézmény megalakulása szolfézs és drámajáték  tanszakokkal
Paks Országos Gyermekművészeti Fesztivál Aranyminősítés a kamarakórusunknak.
Megyei szintű bemutató óra német nyelvtanároknak
Comenius I. minőségbiztosítási program lezárása. Intézményünk minőségbiztosított lett.
A Francia Intézet szervezésében pedagógus továbbképzés
Kiskórusunk fellépett a Nemzetközi Karének Fesztiválon
Internetes hálózat kialakítása
                     
2004             
Az intézménybe integrálódik az Angyalföld Téri Általános Iskola
A Holland Nagykövetség által rendezett nemzetközi rajzpályázaton I. helyezést értünk el
Floorball Nagypályás Országos Diákolimpia IV-V. helyezé
Kispályás Országos Diákolimpia III. helyezés
Utánpótlás Országos Bajnokság II. helyezés
A floorball oktatás beindítása
Omouc, Csehország: 32. Mundi Cantat Nemzetközi Kórusverseny "Kicsinyek kórusa" (6-10 évesek) Gold medal díj, kategória gyóztes cím.
A Net-Zsenik csapatunk országos harmadik helyezést ért el a Kihívás  2003. c. informatikai versenyen

2006                  
Az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete által meghirdetett országos Alkoss kéket! vetélkedőn különdíjat nyert a csapatunk
Népzenei és kórustábol Erdélyben - A Széki Művészeti Iskolával testvériskolai kapcsolat  kiépítése
XVII: Kodály Zoltán Nemzeközi Gyermekkórus Fesztivál különdíja
Comenius iskolai együttműködési program keretében  két éves projekt előkészítése, nemzeti delegációk fogadása, tanulmányút Nantes-ba
Hajdú-Bihar Megyi Közoktatási Közalapítvány támogatása EU-s tanulmányútra Ausztriába
Oktatási Minisztérium támgatásával egy kollégánk  szakmai útja Jeruzsálembe
Útravaló ösztöndíj program diákok és tanárok számára
Nemzetközi rajzpályázat Görögországban - aranyérem
Odyssey of the Mind országos versenyen I. és II. helyezés, Kreativitási Európafesztiválon ezüstérem
                      
2007              
Comenius iskolai együttműködési program indulása lengyel és francia partneriskolákkal
Comenius program keretében két pedagógus londoni nyelviskolában fejleszthette angol tudását
Comenius tanárasszisztens program keretében olasz vendégtanár fogadása, angol órák diákoknak és az iskola dolgozóinak  (NYANYA Program)
Az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete által meghirdetett országos Alkoss kéket! vetélkedőn első díjat nyert a csapatunk
Odyssey of the Mind  országos kreativitási versenyen I. helyezés

2008             
Comenius iskolai együttműködési program indulása lengyel és francia  iskolával
Városi beiskolázás a floorball-jéghoki osztályba
Országos Bárdos Szimpóziumon a  DE Zeneművészeti Karán zenei bemutató foglalkozás a szolfézs tanszak tanulóival
RALF kurzus - német tanárok továbbképzése 120 órás tanfolyamon intézményünkben
Floorball országos versenyen 3. 4. 5. helyezés
Comenius program francia és lengyel iskolák közreműködésével
Comenius tanárasszisztens program keretében olasz vendégtanár fogadása, angol órák diákoknak és az iskola dolgozóinak  (NYANYA Program)
Országos kreativitási verseny Budapesten (II. és III. helyezés), Kreativitási Eurofesztivál Kecskeméten
Az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete meghívására 5 napos EU-s tanulmányút iskolánk két pedagógusának
Internet Fiesta - a Debreceni Városi Könyvtár internetes vetélkedőjén  A 3. b osztály csapata II. helyezést ért el.  
Értékek és élmények c. kiállítás és rendezvénysorozat a Belvárosi Közösségi Házban

2009    
OBI és a WWWF Magyarországi Országos versíró pályázatán különdíj
Comenius program keretében tanárdelegáció látogatása Nantes-ban
Comenius program keretében tanár és diákdelegáció látogatása a Lengyelországi testváriskolánkban

2010              
Nyelvi labor kialakítása
Az Európai Bizottság "Színtiszta utánzat" című kreativitási versenyen iskolánk OM Kreatív csoportjának videója 1. helyezést ért el. A díjakat Brüsszelben vették át. Egyúttal megkapták a World Intellectual Property Organization (Szellemi Tulajdon Világszervezete) Kreativitási Díját is.
Iskolánk a Géniusz Tehetséggondozó Program keretében Tehetségpont lett
A 8. b osztályosok videója a Pécsi Nemzetközi Diákfilmfesztiválon közönségvetítésre került
.
2011
TIGÁZ Összeköt az energia  országos videópályázatát megnyertü
Nemzetközi Borostyánszövetség Iskola a Borostyánúton nemzetközi versenyének Nagydíját kaptuk.
Májusban mi látogattunk a lengyel testvériskolánkba, Gdanskba. Októberben pedig a lengyel diákok és tanárok töltöttek el velünk egy nagyon tartalmas hetet.
Zene, ami embereket köt össze eTwinning projektünk megkapta a magyar és nemzetközi nívódíjat
A művészeti iskola csoportja részt vett Isztambulban a Nemzeti Szuverenitás és Gyermeknap rendezvényein
8 ország együttműködésével indult Comenius Iskolai Együttműködési projektünk: I am a child, I want to be recognized - Gyerek vagyok, ismerj meg címmel. Látogatást tettünk Olaszországban és Németországban.
2011. novemberében a Pécsi Diákfilmfesztiválon a filmünketért elismerő oklevelet kaptunk.
2011. novemberében volt  a Nemzetközi Borostyánszövetség által meghirdetett nemzetközi Iskola a Borostyánúton c. verseny eredményhirdetése: nagydíjat kaptunk.
A felsős osztályok is osztálytermet kaptak, megszűnik a „vándorlás”

2012
2012. májusában Isztambulba Comenius találkozóra utaztunk 6 gyerekkel és 4 pedagógussal. 2012. júniusában neveztünk be a United Nations-Alliance of Civilization (New York) Plural+ videó versenyébe, amelyen oklevelet kaptunk.
2012. októberében 4 diák és 3 tanár utazott Szófiába a következő projekttalálkozóra
2012. decemberében 3 pedagógus Londonban vett részt projekttalálkozón.
2012. júniusában a MUSIC AWARD  e-Twining projektünk a művészeti iskolával közösen megkapta a magyar és nemzetközi minősített projekt címet.
2012. novemberétől az iskolai könyvtár a központi épület szépen felújított termében került elhelyezésre. Így mindenki számára könnyen elérhetővé vált.
Tiszta udvar, rendes ház intézményi különdíj

2013
2013. januárjában új Comenius projektet írtunk: TOPGAME címmel, amely támogatást nyert.
2013. februárjában a Lőrincze Lajos könyvtárfejlesztési pályázat keretében 40000.- Ft értékű könyvhöz jutottunk
2013. áprilisában mi rendeztünk Comenius projekttalálkozót Debrecenben
2013. májusában pedagógusok és diákok utaztak a lengyel testvériskolába
2013. májusában a Debrecen Megyei Jogú Város Ifjúsági Önkormányzata International M.A.S.S. (Music, Sports, Arts and Supper) című projektjének keretében keresték az ország legjobb alkotásait, melyek megmutatták, hogy mit is jelent a kulturális előítélet. Ezen a versenyen a Szürkeség vagy sokszínűség c. videónkkal első helyezést értünk el.
2013. júniusában 2 pedagógus utazott a görögországi Serresbe a Comenius projektzáró találkozóra
2013. augusztusában neveztünk be a This Human World- International Human Rights Film Festival  (Bécs) videópályázatára, ahol nyilvános vetítésre került a filmünk a zsűri kedvenc filmjeként.
2013. szeptemberétől indult az új Comenius projektünk: TOPGAME – Hagyományos szabadtéri játékok a gyerekek képességeinek fejlesztésére. Az első találkozóra 2 pedagógus utazott Izmirbe novemberben
2013. októberében 3 tanár vett részt a testvériskolánk jubileumi ünnepségén Pruszcz Gdanskiban
Életmese pályázat díjkiosztó ünnepségén szereplés az Országházban

2014
2014. februárjában életrehívtuk a Comenius koordinátorok klubját a városban, amelyet a Tempus Közalapítvány is példaként mutat be a Pályzati Pavilon c. kiadványában.
2014. márciusában 4 pedagógus és 4 diák utazott a spanyolországi Sant Boi de Llobregatba Comenius  projekttalálkozóra
2014. májusában lengyel diák és tanárcsoportot fogadtunk a testvériskolánkból
2014. júniusában 12 diák és 4 pedagógus vett részt Romániában, Nagybányán újabb Comenius találkozón
Éeltmese pályázat díjkiosztó ünnepésén szereplés az Országházban. Több tanulónk díjat is kapott.
2014. nyarán 8 tanteremben digitális tábla került felszerelésre, amellyel lehetővé vált a korszerű IKT eszközök  és programok használata a tanítási órákon, illetve más rendezvényeken.
2014. októberében 2 pedagógus utazott Veliko Tarnovo a második évet nyitó Comenius találkozóra
2014. decemberében 3 pedagógus utazott a görögországi Alexandroupolisba Comenius projekttalálkozóra

2015
2015. márciusában 7 ország  diákjainak és tanárainak részvételével Comenius találkozót szerveztünk
2015. májusában  2 pedagógus utazott  Galkowie Duzy-ba a Comenius zárótalálkozóra
2015. októberében 12 diák és két pedagógus látogatott a lengyelországi testvériskolánkba Pruszcz Gdanskiba

2016
2016. januárjában az Okos Iskola országos versenyen  1200 induló iskola közül a csapatunk 5. helyezést ért el.
2016. februárjában a  Biztonságos internet országos videóversenyen első helyezést értünk el
2016.  májusában a  Sokszínű világunk projekt keretében a videónk és a projektünk
2016. júliusában és augusztusában 4 pedagógus tanult külföldi kurzusokon Írországban és Máltán az Erasmus+ program keretében
2016. októberében  lengyel testvériskolánk 15 fős delegációját fogadtuk
2016. novemberében iskolánk négy pedagógusa az EGT alap támogatásával izlandi szakmai tanulmányúton vett részt

  
ELŐZMÉNYEK

Angyalföld Téri Általános Iskola (a volt  B épület)  

1985. szeptember elsején nyitotta meg iskolánk a kapuit Debrecen legújabb és legmodernebb lakótelepének második iskolájaként. A fiatal iskola Koncz József igazgató úr irányításával kezdte meg mûködését fiatal, zömmel pályakezdõ pedagógussal. Az elsõ tanévben mindössze négy alsó tagozatos osztály indult, igaz egy-egy évfolyamra öt párhuzamos osztály is jutott.Alig indult el az iskola élete, a város akkori vezetõi úgy döntöttek, hogy a Tócóskertben kell egy olyan oktatási intézményt  mûködtetni, amely 6 éves kortól 18 éves korig neveli és oktatja a diákokat általános iskolaként, illetve gimnáziumként.

1986. szeptemberétõl Pappné Nagy Ildikót bízták meg az igazgatói teendõk ellátásával, s az iskola profiljának átalakításával. Alapvetõen megváltozott az iskola tanulói és pedagógusi létszáma, összetétele is. A meglévõ alsós osztályok mellett már két felsõs ötödikes csoport, illetve 1-2. évfolyamon gimnáziumi osztály is megkezdte munkáját.

1987. szeptemberében is változások következtek be, hiszen a lakótelep egyre újabban épülõ lakásaiban a gyermekek száma is rohamosan emelkedett. Az iskolás korú gyerekek létszáma annyira megnõtt, hogy a két lakótelepi iskola képtelen volt kielégíteni az igényeket. Áthidaló megoldásként az önkormányzat kevésbé zsúfolt iskolákba szállította a pedagógussal együtt az osztályokat. A szülõk ezt kifogásolták, peticiókkal tiltakoztak, majd az akkori városi vezetés ennek a nyomásnak engedve a gimnazistákat helyezte át egy város központjában lévõ kiürült általános iskola épületébe. Az iskolai munka megszervezése, irányítása ilyen körülmények között nagyon nehéz volt. Tulajdonképpen kétfelé szakadt az intézmény, s csak adminisztratív módon tartozott már csak egybe. Ezt az áldatlan állapotot a város vezetõsége úgy oldotta meg, hogy elindította a lakótelepen egy gimnázium építését.

1988 tavaszán elkészült az iskola, s ezzel egyidejûleg megindult a két intézmény szétválasztása. Az általános iskola vezetésével Pusztai Mártonnét bízták meg. Az iskolavezetés  és a pedagógusok most már intézményük saját arculatának kidolgozásán munkálkodhattak, s a viszontagságos kezdetek után nyugalmasabb, kiszámíthatóbb évek elé nézhettek. A kivált gimnáziumi rész pedig ma Medgyessy Ferenc Gimnáziumkét a kezdetektõl Pappné Nagy Ildikó vezetésével mûködik. A két iskola között pedig jó partneri viszony alakult ki.

1988. szeptember 1-jével kezdõdött az  Angyalföld Téri Általános Iskola igazi története.  Az első öt évre mndhatjuk, hogy az útkeresés éve. Minden talpalatnyi helyet kihasználva folyt a tanítás, hiszen a kb. 600 főre méretezett iskolában több, mint 1000 diák tanult. Kereste az iskola a lehetőségeket, vizsgálta az igényeket, s alakította a személyi feltételeket. A második öt évben körvonalazódott az iskola arculata, emberibb mértékűvé váltak a tanítás-tanulás feltételei (a létszám némi csökkenésével), az iskola tantestülete összecsiszolódott, s egyre inkább közeledett a nevelőtestület, a diákok és a szülők elképzelése egymáshoz. Kialakultak iskolánkban a matematika-informatika, a humán és a sport irányultságú osztályok. Ezzel a profillal a lakótelepen működő másik két iskola arculatát is jól kiaegészítettük. Az arculat megtalálásával a feladatok is egyre inkább kristályosodtak, s egyre céltudatosabb lett a fejlesztés iránya is. Arculatunk kialakításánál jól döntöttünk, ezt bizonyították a kiváló kulturális eredmények hazai és nemzetközi színtéren, a tanulmányi versenyeken elért helyezések és a remek sporteredmények. (Diákolimpiai győzelmek, országos kreativitási ls  műveltségi versenyek, zenés színpadunk három hangkazettája, Egy vers a békéért olaszországi nemzetközi költészeti fesztiválokon 5 éven át elért sikereink) Megszerveztünk számos országos, megyei és városi vetélkedőt. Útjára bocsájtottuk Magyarországon az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Napjának rendezvényeit.

2002-ben a Kreativitási Eurofesztivál szervezői voltunk, amelynek 12 országból közel 600 diák és tanár résztvevője volt.

2004-től az iskola a lakótelep gyermeklétszámának csökkenése miatt megszűnt önálló intézményként működni, jogutód intézménye a Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény lett.
 










A változtatás jogát fenntartjuk

copyright: Seressné Barta Ibolya